Mobbing ve taciz faili okul müdür yardımcısına ceza

Paylaş:
İZMİR - Öğretmene mobbing, psikolojik şiddet ve tacizde bulunan okul müdür yardımcısı Nevzat Kahraman’a 4 yıl hapis cezası verildi. 
 
Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası(Eğitim Sen) üyesi bir kadın öğretmene mobbing, psikolojik şiddet ve tacizde bulunan İzmir Karşıyaka Şehit Ahmet Oruç Ortaokulu’nda müdür yardımcısı Nevzat Kahraman hakkındaki davanın duruşması Karşıyaka 3'üncü Asliye Ceza Mahkemesi'nde görüldü. "Cinsel taciz" ve "Çalışana şiddet" suçlarından tutuksuz yargılanan Nevzat Kahraman, avukatıyla duruşmaya katıldı. 
 
Kimlik tespitinin ardından söz verilen iddia makamı, daha önce “cinsel taciz" ve "çalışana şiddet" suçlarından ceza talepli mütalaasını tekrarladı. Ardından fail Kahraman ve öğretmenin avukatları söz aldı. Savunmaların ardından kararını açıklayan mahkeme, Kahraman’a aynı suçlardan toplam 4 yıl hapis cezası verdi. 
 
DURUŞMA SONRASI AÇIKLAMA
 
Kararın ardından adliye binası önünde basın açıklaması yapıldı. "İşyerinde şiddet, taciz, mobing ve cezasızlık politikalarına karşı mücadelemizde kararlıyız" pankartı açılan açıklamada konuşan Eğitim Sen İzmir 2 No’lu Şube Kadın Sekreteri Cansu Başer, "Uzun süren dava sürecinde öğretmenimizin maruz bırakıldığı şiddetin ve yaşadığı mağduriyetin görünür hale gelmesi, kadın dayanışmasının ve örgütlü mücadelenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha göstermiştir. Süreç boyunca yaşanan gecikmeler kamu vicdanını yaralamış olsa da verilen ceza, kadınların maruz bırakıldığı şiddet, mobbing ve tacizin cezasız kalmaması açısından önemli bir kazanım olmuştur" dedi.
 
'TÜM KADINLARIN SESİ OLDU'
 
Davanın yalnızca bir öğretmenin mücadelesi değil, çalışma yaşamında şiddete, mobbinge ve tacize uğrayan tüm kadınların ortak sesi olduğunu söyleyen Cansu Başer, şöyle devam etti: "Kadınların maruz bırakıldığı erkek şiddetine karşı yürütülen mücadelede dayanışmanın ne kadar yaşamsal olduğu bir kez daha ortaya çıkmıştır. Eğitim Sen olarak; adaletin hızlı, etkin ve şiddete maruz bırakılanlardan yana işlemesi gerektiğini bir kez daha vurguluyoruz. Kadınları ve çocukları erkek şiddetine karşı korumak devletin sorumluluğudur. Devlet; bu doğrultuda politika üretmek, gerekli yasal düzenlemeleri yapmak ve bunları etkin biçimde uygulamakla yükümlüdür. Kadınlara yönelik her türlü mobbing, taciz ve şiddeti reddediyoruz. Öğretmenimiz şahsında tüm kadınlara ve eğitim emekçilerine yönelik saldırılara karşı mücadele etmeye devam edeceğiz. Fail hakkında verilen 4 yıllık cezanın, benzer şiddet ve taciz vakalarında cesaret verici bir örnek olmasını; kadınların adalet arayışında yalnız olmadığını bir kez daha göstermesini önemsiyoruz. Kadınların yaşam hakkını, çalışma hakkını ve onurlu yaşam mücadelesini savunmaya devam edeceğiz."