Mûş’ta belediye kurslarına yoğun ilgi

Paylaş:

MÛŞ - Mûş Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Müdürü Harun Gündeş, belediye bünyesinde açılan kursların halkın talebiyle açıldığını belirterek, gösterilen ilgiden dolayı memnun olduklarını söyledi. 

31 Mart 2024 tarihinde yapılan yerel seçimlerinde tarihinde ilk defa Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Mûş Belediyesi’ni kazandı. Belediyenin DEM Parti'ye geçmesiyle birlikte kadınlar, çocuklar ve gençlere yönelik bir çok proje hayata geçirildi. Kadınlar için dinlenme evi, taziye evi açılırken, Mûş Barosu'yla şiddete karşı ortak mücadele için protokol imzalandı. Belediye tiyatro, ahşap sanatları, dikiş-nakış, bağlama, erbane ve Kürtçe kurs gibi faaliyetlerini de hayata geçirdi. 
 
 
Mûş Belediyesi Kültür, Sanat ve Sosyal İşler Müdürü Harun Gündeş, belediyenin açtığı kurslara ve ileriye dönük çalışmalara dair değerlendirmelerde bulundu.
 
Göreve geldiklerinden bu yana topluma yönelik çalışmalar yürüttüklerini belirten Harun Gündeş, önceliklerinin gençlere yönelik çalışmalar olduğunu söyledi. Kentin kültürel değerlerini de göz önünde bulundurduklarını ifade eden Gündeş, "İki dili bir şehirde yaşıyoruz. Mûş aynı zamanda Kürt değerlerini de içinde barındıran bir Serhat ili. Kürtçenin Kurmancî lehçesinde ki planlarımız içinde Kirmançkî lehçesi de var. Kirmançki kursu da açmayı planlıyoruz. Bu diller, Mezopotamya'nın zenginliğidir. Toplumu bir arada tutan değerler. Bu sorumluluğun bilincindeyiz. Kürtçe kursu belediye bünyesinde Mûş'ta hiç açılmamıştı. Göreve geldiğimizde halk eğitimin bizimle ortak paydada buluşma çabası olmadı. Bu durum gerek siyasal iklim gerekse de konjokturel bir durumdan kaynaklıdır. Biz de gönüllülük esaslı açtık. Bir sınıfımız halktan, bir sınıfımız da belediye çalışanlarından oluşuyor. Halktan çok pozitif geri dönüşler aldık" dedi.
 
'TALEP HALKTAN GELDİ'
 
Dengbêjlik geleneğinin önemine vurgu yapan Gündeş, gençlerden dengbêjlik konusunda talebin olduğunu kaydetti. Erbane kursu, dikiş-nakış kursu gibi çok sayıda kursun da olduğunu kaydeden Gündeş, "Daha üretken bir toplum, kendi değerlerinden haberdar olan bir toplum, kendisiyle barışık bir toplum yaratmaya çalışıyoruz. Başvurular tamamen halkın isteğiyle oldu. Halk aslında itici güç oldu. Talep halktan geldi. Sürekli yeni kayıtlar alıyoruz ve her sınıfımız 30 kişilik. Sınıflarımız dolduğunda yeni sınıf açıyoruz. Sürekli başvuru oluyor. Amacımız yaz tatiline kadar sürdürüp yaz tatilinde, bir şenliğe çevirmek. Tiyatrocularımız oyun hazırlığı yapıyorlar. Kısmetse Mayıs’ın sonuna doğru da gösterimini yapacağız" şeklinde konuştu.